Receptie patient medewerker

Afspraak maken

Hoe wordt een afspraak gemaakt?

Een afspraak wordt

  • voor u gemaakt op verwijzing van uw huisarts of behandelend specialist (van een ander ziekenhuis)
  • Zodra de verwijzing van uw huisarts of behandelend specialist (van een ander ziekenhuis) binnen is, wordt u gebeld voor aanvullende informatie en wordt de afspraak met u ingepland of u wordt geïnformeerd over de termijn waarop de afspraak gepland kan worden.

Het telefoonnummer is 020 512 9111

Eerste afspraak

U meldt zich bij de receptie van de polikliniek. Hier wordt u ingeschreven. U wordt verzocht het volgende mee te nemen:

  • identificatiebewijs
  • bewijs ziektekostenverzekering
  • uw medische gegevens
  • actueel medicatieoverzicht van uw apotheek

Ook wordt er een pasfoto gemaakt. Deze foto wordt opgenomen in het elektronisch patiëntendossier van het ziekenhuis, zodat wij u kunnen herkennen bij eventuele vervolgbezoeken aan het ziekenhuis. De foto wordt niet voor andere doeleinden gebruikt.

Het maken van een pasfoto is niet verplicht. Mocht u geen foto willen laten maken, dan kan het ziekenhuis bij vervolgbezoeken opnieuw vragen naar uw identiteitsbewijs. U dient dan ook bij elk bezoek een geldig identiteitsbewijs mee te nemen.

Na uw inschrijving krijgt u een intake gesprek met uw behandelend specialist. Deze specialist zal de meegebrachte informatie doornemen, aanvullende vragen aan u stellen en uw vragen beantwoorden. Ook zal hij u lichamelijk onderzoeken en vertellen welke vervolgonderzoeken er nog plaats zullen vinden voor een behandeling kan starten.

Geldige legitimatie

Vanaf 1 januari 2012 is het voor alle patiënten van het Antoni van Leeuwenhoek verplicht om een geldig identiteits- en verzekeringsbewijs te laten zien.

Onderstaande documenten voldoen als identiteitsbewijs:

  • Een geldig paspoort;
  • Een geldig rijbewijs;
  • Een geldige identiteitskaart;
  • Een geldig verblijfsdocument.

Een kopie van het identiteitsbewijs is niet voldoende en kunnen wij niet accepteren.

Patiënten zonder geldig identiteitsbewijs kunnen wij helaas niet verder helpen en behandelen omdat de verzekering van de patiënt de afspraak of behandeling dan niet vergoed. Mocht een patiënt geen identiteitsbewijs bij zich hebben dan moet hij/zij terug naar huis om het op te halen, of zijn we genoodzaakt om een nieuwe afspraak te maken.

Samen met een identiteitsbewijs moet de patiënt ook altijd in het bezit zijn van een geldig verzekeringsbewijs (pasje). Als dat niet het geval is, kan de afspraak of behandeling ook geen doorgang vinden. 

Vervolgafspraak

De specialist spreekt met u af op welke termijn u voor een vervolgconsult op de polikliniek wordt verwacht. Met de polikliniekassistente maakt u afspraken voor dit consult en voor onderzoeken die u moet ondergaan. Het kan ook zijn dat u een belafspraak maakt voor de uitslag van een onderzoek.

Deze website maakt gebruik van cookies

Op onze website plaatsen we cookies om het gebruikersgemak van onze website te verbeteren. Deze cookies zijn essentieel voor een goede werking van onze website.

Functioneel
[2]
  • Microsoft Clarity
    Door plaatsing van deze cookies krijgen wij als organisatie geanonimiseerd informatie over het gebruik van website en waar de websitebezoekers vandaan komen.
  • Virtuele tours
    Door plaatsing van deze cookie gaan we misbruik van deze content tegen.

Voorkeuren aanpassen