Videobellen met zorgverlener
Wist je dat dit al kan? Wil je voor je volgende afspraak graag een videoconsult? Overleg dan met je zorgverlener of dit mogelijk is. Kijk hier voor meer informatie over videoconsult.
Huisarts beter geïnformeerd
Patiënten geven aan dat ze graag zouden willen dat de huisarts beter op de hoogte wordt gehouden gedurende de diagnose, behandeling en follow-up. Een oplossing hiervoor is het (automatisch) updaten van de huisarts op vaste momenten in het proces.
Oproepsysteem tijdens wachten
Afspraken met de zorgverlener lopen soms uit waardoor patiënten lang in de wachtkamer zitten. Met een oproepsysteem, kun je toch even naar buiten of koffie drinken, omdat je automatisch een seintje krijgt als jij aan de beurt bent.
MijnAVL: beter inzicht in dossier
Patiënten missen bepaalde informatie in MijnAVL, zoals radiologie beelden en consult verslagen. Daarnaast vinden ze het soms lastig om de (medische) informatie goed te begrijpen. Het dossier uitbreiden en betere uitleg geven kan hierin helpen.
Vast contactpersoon
Patiënten willen graag één vast contactpersoon voor vragen. Zo is altijd duidelijk bij wie ze moeten zijn en hoe ze die persoon kunnen bereiken.
Geen post, meer digitaal
Niet alle patiënten willen alle informatie en afspraken per post ontvangen. Ze willen graag de mogelijkheid om dit digitaal te ontvangen. Denk aan afspraakbevestigingen en –wijzigingen per e-mail in plaats van post, maar ook de mogelijkheid om een mailtje te krijgen zodra er een nieuwe uitslag op MijnAVL staat.